Tuesday, February 28, 2012

Cara Permakanan kapsul B17





BAGAIMANA CARANYA BIJI APRIKOT & KAPSUL BIJI APRIKOT DIMAKAN?

Huraian:
CADANGAN CARA MAKAN BIJI APRIKOT & KAPSUL BIJI APRIKOT:

 Cara 1 – Dikunyah sehingga sebati dengan air liur dan ditelan perlahan-lahan, cara ini membantu menuteralkan bahan aktif yang ada dalam kandungan Biji Aprikot tersebut. (Boleh dikunyah bersama kurma atau kismis atau buahan segar lain seperti epal hijau dan anggur jika tidak tahan dengan rasa pahitnya).

 Cara 2 –   Biji Aprikot   boleh dibuat jus.   Biji Aprikot   diblender dicampur dengan air mineral beserta buah-buahan seperti epal hijau, anggur, pisang, pic atau lobak merah tanpa mencampurkan gula kerana kanser pemakan gula. (Boleh juga setelah dikisar taburkan ke atas hidangan makanan).

 ***Bagi pesakit   kanser atau pesakit yang mempunyai luka dalam tubuh, hendaklah memakan sepotong buah betik atau nanas 15 – 30 minit sebelum memakan   Biji Aprikot  .

 ***Mula memakan   Biji Aprikot   dengan jumlah yang sedikit dan tambahkan jumlahnya sedikit demi sedikit sehingga sesuai dengan kondisi badan dan mencapai jumlah   Biji Aprikot  yang perlu dimakan. Apabila terlebih makan   Biji Aprikot   boleh mengakibatkan sedikit pening, khayal atau mabuk.

 ***Untuk beberapa hari memakan   Biji Aprikot  , kadang kala akan mengalami demam, lemah badan, mengantuk, rasa letih dan mungkin akan tumbuh biji-biji halus seperti ruam dianggota badan. Teruskan memakannya kerana itu petanda Vitamin B17 yang terdapat dalam   Biji Aprikot   tersebut sedang aktif bekerja.

 ***Minum banyak air mineral dan makan banyak buah-buahan serta sayur-sayuran yang anti-  kanser .

 ***Jangan makan   Biji Aprikot   bersama buah badam.

 ***Isi perut dahulu sebelum makan  Biji Aprikot  .

 ***Sila simpan   Biji Aprikot   dalam peti sejuk di bahagian kering untuk menjaga kualitinya dan mengelakkannya daripada berbubuk –Jangan dibekukan, dimasak atau dijemur di bawah sinaran matahari.

Terdapat pelbagai versi tentang jumlah(kuantiti)  Biji Aprikot   yang perlu diambil bagi setiap jenis penyakit sama ada untuk tujuan pencegahan atau rawatan. Perbezaan pendapat ini terjadi adalah kerana faktor-faktor seperti perbezaan saiz tubuh seseorang, kondisi badan seseorang,   Biji Aprikot   yang kadang kala bersaiz besar atau kecil, kandungan Vitamin B17 yang terdapat dalam   Biji Aprikot   itu sendiri, tahap teruknya sesuatu penyakit dan bebagai-bagai lagi. Walaupun demikian, makanlah   Biji Aprikot   sebanyak mana yang termampu dalam kadar secepat yang boleh.

No comments:

Post a Comment