Tuesday, June 19, 2012


Processed Food - Pantang Larang Bagi Pesakit Kanser (Makanan Penyubur Sel Kanser)


SIRI NO 4 ~ Pantang Kanser - Makanan Diproses (Processed Foods)


Makanan yang diproses terutama daging lembu dan ayam seperti burger, nugget, hotdog dan sebagainya telah diproses dengan bahan kimia ber-nitrat tinggi untuk penghasilan warna yang cantik dan mengawet bahan daging tersebut. Dalam perut, nitrat bertukar menjadi nitrosamin, suatu bahan pemangkin kanser. 


Kajian oleh Sidney Mirvish diterbitkan dalam Journal of Nutrition tahun 2002 membuat laporan bahawa hasil dari pengambilan hotdog mengakibatkan kanser. Pengambilan processed meat yang tinggi juga meningkatkan risiko lymphotic leukimia. Pengambilan daging ayam proses juga boleh mengakibatkan peningkatan B-sel lymphoma. Kajian tersebut disahkan oleh kajian oleh Sabine Rohrmann yang telah diterbitkan di International Journal of Cancer, 2010.




Rujukan :
National Cancer Institute: Understanding Cancer
University of California, San Francisco Medical Center: Diet For Cancer Treatment & Side Effects
American Jurnal Epidemiology: Association Between Serum Trans-Monosaturated Fatty Acids and Breast Cancer Risk in the E3n-Epic Study;V.Chajes;June 2008
American Journal of Clinical Nutrition: Comsumption of Dietary Fat and Meat, And Risk of Ovarian Cancer in the Netherlands Cohort Study; A.M. Gilsing; Nov 2010
American Journal of Clinical Nutrition: Comsumption of Sugar and Sugar-Sweetened Foods, and The Risk of Pancreatic Cancer in a Prospective Study; S.C. Larson; Nob 2006.
International Journal of Cancer, 2010



======================================================================





Jadikanlah Kapsul B17 sebagai amalan anda setiap hari. 1 kapsul 60sen, 2 kali sehari sebagai gaya hidup sihat bebas kanser. Kekalkan Diet B17 sebagai regim anti kanser untuk anda sekeluarga. Mencegah lebih baik dari merawat.

Ingin dapatkan produk pencegahan kanser dan penawar kanser Vitamin B17?
Hubungi Call/SMS HOTLINE B17 016-733 7380 untuk info lanjut & pembelian. 
Kami sedia membantu, insyaAllah.










No comments:

Post a Comment